ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ για το blog

Πρόκειται για το πολιτικό, κι όχι μόνο, ημερολόγιο της Δημοτικής Παράταξης "Καρδίτσα πόλη της Αλληλεγγύης". Στόχος είναι η καθημερινή επαφή με τους συμπολίτες μας αλλά και η ενσωμάτωση όλων εκείνων των ζητημάτων που θα κάνουν τον Δήμο μας και τη ζωή μας καλύτερη.



Κυριακή 24 Οκτωβρίου 2010

Ποδήλατα στην Καρδίτσα: Χθες, σήμερα, αύριο…


Της
ΦΡΟΣΩΣ ΠΑΥΛΟΥ
Υποψήφια δήμαρχος Καρδίτσας

    Η Καρδίτσα σήμερα είναι πρωτοπόρος πόλη σε εθνικό επίπεδο όσον αφορά την χρήση του ποδηλάτου από τους κατοίκους της. Ο λόγος είναι ότι το ποδήλατο σε πηγαίνει γρήγορα, αποτελεσματικά και φθηνά παντού. Κύριοι χρήστες του δικτύου είναι οι έφηβοι (στις μετακινήσεις τους από και προς τα μεγάλα περιφερειακά σχολικά συγκροτήματα), οι γυναίκες για μετακινήσεις στη δουλειά και τα καθημερινά ψώνια αλλά και οι άντρες της τρίτης ηλικίας, πράγμα που φανερώνει ότι η χρήση ποδηλάτου στην Καρδίτσα δεν είναι «μόδα» της τελευταίας δεκαετίας αλλά ιστορικό πολιτιστικό και κοινωνικό δεδομένο. Αν και το ποδήλατο είναι σαφώς το μοναδικό ιδιόκτητο μέσο μετακίνησης για τους οικονομικά ασθενέστερους πολίτες, στην πραγματικότητα αφορά το σύνολο του πληθυσμού ανεξάρτητα από φύλο, ηλικία και επίπεδο ευημερίας. Ένα πραγματικά δημοκρατικό μέσο μετακίνησης, πάνω στο οποίο όλοι είμαστε ίσοι, καταλαμβάνοντας και επιβαρύνοντας ελάχιστα τον δημόσιο χώρο της πόλης.


     Η μαζική χρήση ποδηλάτου στην Καρδίτσα (που μπορεί να συγκριθεί μόνο με τις πόλεις τις βόρειας Ευρώπης), δεν είναι χωρίς προβλήματα αφού προκύπτει όπως είναι φυσικό συχνά σύγκρουση χρήσεων στους δρόμους της πόλης ανάμεσα στους πεζούς, τους ποδηλάτες και τα αυτοκίνητα. Με δεδομένο ότι η Καρδίτσα δεν διαφέρει από άποψη δόμησης και κυκλοφοριακού φόρτου από κάθε άλλη σύγχρονη ελληνική πόλη η κατασκευή ποδηλατοδρόμων στο κέντρο της ήταν μια λύση τολμηρή η οποία,  παρά τα προβλήματα διαφοροποίησε τελικά τόσο το προφίλ της πόλης όσο και τις κυκλοφοριακές συνθήκες  που επικρατούν σ’ αυτή.
    Εκτιμούμε ότι οι υπάρχοντες ποδηλατόδρομοι, άμβλυναν το πρόβλημα της «σύγκρουσης χρήσεων» στο δημόσιο χώρο τον οποίο όλοι διεκδικούν  θεωρώντας κατά το «ελληνικό πρότυπο» ότι ανήκει πρωτίστως στους ίδιους: Καταστηματάρχες, παρκαρισμένα αυτοκίνητα και μηχανάκια αλλά και «περίπτερα μεγέθους σουπερμάρκετ»  κάνουν δύσκολη και συχνά επισφαλή την μετακίνηση στους ποδηλατοδρόμους. 


     Η θετική εμπειρία  από την κατασκευή του πρώτου δικτύου ποδηλατοδρόμων πρέπει να τεθεί σε νέα βάση.  Είναι σημαντικό ο σχεδιασμός του δικτύου να επεκταθεί ενσωματώνοντας ότι θετικό και αμβλύνοντας ότι αρνητικό μας δίδαξε η πείρα. Περισσότερη ασφάλεια για πεζούς και ποδηλάτες σε ΟΛΗ την πόλη είναι ο τελικός στόχος. Δεν πρόκειται για μια προσωπική υπόθεση αλλά για μια κοινωνική επιλογή.
    Εμείς στρατευόμαστε σταθερά στην υπόθεση του ποδηλάτου ως αναπόσπαστο και πολύτιμο στοιχείο της φυσιογνωμίας της πόλης. Ενημερωνόμαστε και να συμμετέχουμε στα εθνικά αλλά και τα διεθνή δίκτυα  προώθησης του ποδηλάτου, ήμαστε σε επαφή με άλλους δήμους της χώρας, χαιρόμαστε που αποτελούμε πρότυπο για τους ανθρώπους που πιστεύουν στο ποδήλατο και διεκδικούμε δικαίως την στήριξη της πολιτείας με συγκεκριμένα προγράμματα και πόρους. 
     Στον δρόμο για την βιώσιμη μετακίνηση και την βιώσιμη πόλη γενικότερα, κάθε προσπάθεια, κάθε σύγκρουση, ακόμα και κάθε απογοήτευση αξίζει τον κόπο. Η επίτευξη του στόχου είναι τρόπος ζωής γι αυτούς που τον υπηρετούν και όλες οι συμμαχίες, πολιτικές, επιστημονικές και κοινωνικές είναι πολύτιμες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου